Ich sollte weniger schrauben und mehr fahren!
Ölstand nach dem Treffen an der Gelben bei Abstellung auf dem Seitenständer im Fenster nicht sichtbar, Ölstand an der Roten, nachdem die mal am letzten WE bewegt wurde, ebenfalls im Fenster nicht sichtbar. Alles gut.
Verlustschmierung kommt wohl von der Schraube die den Kupplungsmechanismus sichert und / oder dem Leerlaufschalter. Morgen früh werde ich es genauer wissen. Die Gelbe steht auf der Hebebühne, Ölablaßschraube war trocken, die beiden anderen etwas ölig. Alles mal sauber gemacht und jetzt abwarten wo das Öl herkommt.
Gruß Oliver
Ursache der Verlustschmierung hab ich jetzt hoffentlich lokalisiert.
1. War / Ist der Mechanismus der Stahlbus-Ölablaßschraube nicht 100% dicht, da tropft es beim fahren und warmen Motor etwas. Ich habe jetzt in den aufgeschraubten Schutzdeckel einen O-Ring eingelegt und hoffe das der die geringe Menge Öl abdichtet.
2. An der Schraube die den Kupplungsmechanismus sichert kam auch etwas Öl raus. Weiteres anziehen der Schraube mit Kreuzschlitz-Antrieb zwecklos bzw. nicht möglich wegen fehlendem Kraftschluss. Also Inbus-Schrauben mit Feingewinde besorgt und passend abgedreht.
Hoffe es ist jetzt dicht.
Stunning work! Machining tools, and the skill to use them, makes for great results. With your numerous modifications and enhancements, I can't help but notice that you maintain the stock exhaust on both bikes. I am interested to know your thoughts on using the stock setup versus an aftermarket performance item. Would you please share?
Hello Darrell,
welcome to the forum and thanks for the compliment. Unfortunately, my English is not very good and I understand your question in such a way that you want to know why I did not exchange the standard exhaust for a sports exhaust. The stock exhaust is an integral part of the SRX's design and a sport exhaust is very hard to come by. I also don't think that a sports exhaust significantly improves the performance of the SRX.
I mainly installed parts that I could get and knew that they would fit or I made parts myself.
Greetings Oliver
Hi Oliver,
You understood my question perfectly, and I appreciate your reply. I believe that the stock exhaust is a beautiful visual component of the design. I do not wish to move away from that "short" design, so any replacement would have to share that aesthetic. From a variety of sources, the general impression seemed to be that a free breathing exhaust, and intake, made a very significant difference in performance. However, one must ponder whether this is more of an impression than reality. The louder sound, and the fact that they spent good money on the upgrade, likely sways people to believe there was a greater value than there actually is.
Regarding language, I feel most fortunate that the site, and my browser, has the ability to translate to English. Otherwise, I would have zero hope! When I post in English, does it (can it) translate back the opposite direction? Or, are you limited to only being able to see English? If so, I appreciate your skill in doing so!!!
Hello Darrell,
I also translate your posts via a translator.
Funny thing is, my renter at my house is from Houston, Texas.
Greetings Oliver